Urban Heroes | 14.1.2010

Refugiat din civilizatie: Succesul nu inseamna totul

bradut

Acum nu demult, Bradut Florescu putea fi considerat drept un promotor al societatii de consum. Era considerat de multi un om de succes, unul care „a reusit”, avand pozitii-cheie la firme de publicitate sau in presa. La un moment dat a avut o revelatie si a plecat. Nu in concediu, cum fac unii, nu s-a retras pe o insula luxoasa, cum fac altii. S-a dus in Asia si a inceput sa se bucure de viata. Pentru cei ramasi acasa tine un blog, pentru cei care vor sa-l urmeze are un site. L-am ales drept eroul acestei saptamani pentru ca a avut curaj. Si pana acum a meritat.

de Magor Csibi

Povesteste-ne putin de acel Brad care ai fost inainte de plecare. Care sunt cele mai importante puncte de reper din viata ta in Romania, cum ai trait si ce ai realizat inainte sa pleci?

Inainte de plecare eram un mandru promotor al societatii de consum. Le spuneam oamenilor la ce sa se uite, ce sa cumpere, ce produse si servicii le vor schimba viata si in ce fel. Cel mai important moment s-a petrecut acum vreo 3 ani, cand am inteles ca munca mea de publicitar nu are absolut nicio utilitate. Nici pentru ceilalti, nici pentru mine. In caz de cutremur, de tsunami sau de inundatii, publicitarii nu sunt de niciun folos. Nu stiu sa construiasca o casa, nu stiu sa spuna cum va fi vremea maine sau sa deosebeasca o ciuperca otravitoare de una comestibila. Atata talent si atata imaginatie se irosesc pentru cauze minore cum ar fi promovarea noului ambalaj pentru o marca de bere. Ambalaj care, fiind bine promovat, va avea atata succes incat il vom vedea apoi peste tot: in paduri, in rauri, in mari si oceane. Atunci am hotarat sa ma retrag din singura meserie pe care o stapaneam si sa-mi folosesc aptitudinile pentru ceva un pic mai util. Asa am pornit www.amazingrace.ro, un site menit sa-i ajute pe romani sa calatoreasca mai ieftin si mai interesant. Unora le-a fost de folos.

Erai un om de succes cand ai plecat, daca masuram cu ochii majoritatii oamenilor din Romania performantele tale. Ai fost director de creatie la PRO Tv si  director de comunicare la Grupul Realitatea-Catavencu, ca sa dau numai doua exemple. De ce ai luat decizia de a pleca?

Aici te contrazic. N-am fost un om de succes. Am fost un om de mijloc. Nefiind un relationist, n-am cunoscut adevaratul succes social. Si, neplacandu-mi nici sa fiu singur, n-am cunoscut implinirea interioara. Am oscilat permanent intre a fi “un baiat de gashca” si un pustnic. Dar n-am ramas pe niciuna dintre cele doua pozitii. Din pacate. Aveam nevoie sa-mi dau singur un sut si mi l-am dat.

E greu sa te hotarasti? Nu te gandesti la prieteni, familie, la toate relatiile si realizarile cand pleci?

Cei care ma iubesc m-au inteles si m-au sustinut. Si-au dat seama ca plecarea asta face parte din mine, dintr-un proiect al vietii mele. Cu mama a fost un pic mai greu pana cand am convins-o ca plecarea mea nu e o aventura nebuneasca, ci un plan perfect logic si articulat.

Cat de greu e sa te acomodezi la o cultura cu totul si cu totul diferita de a noastra? Cum depasesti bariera lingvistica? Cat de dificila e comunicarea intr-o tara in care majoritatea oamenilor ne considera “turisti prosti” si “saci de bani”? Poti sa legi prietenii adevarate?

Ma bucur ca mi-ai pus intrebarea asta. Vezi tu, occidentalii au o problema: au citit prea putine carti si au vazut prea multe filme. Din cauza asta, isi creaza imagini extreme ale asiaticilor. Inainte sa soseasca, si-i imagineaza ca pe niste fiinte exotice, de pe alta lume, poate simpatice, poate ostile, dar net inferioare ca intelect si cultura. Dupa ce sosesc, se poarta ca si cum ar fi primii albi pe Planeta Asia. Incearca sa “fraternizeze” cu localnicii, sa devina una cu ei. Ca-n filme. Cei mai multi albi – sau “farangi” cum li se spune pe-aici – sunt niste idioti, niste sovini si niste inculti.

Am avut placerea sa intalnesc in Indonezia o doamna din Austria care lucrase 20 de ani in Banda Aceh ca expert in probleme de drept international. Am intrebat-o: “Ce va place cel mai mult la indonezieni?”. Stii ce mi-a zis? “Ma fascineaza faptul ca, dupa 20 de ani, abia-abia am inceput sa-i inteleg”. Despre asta e vorba. Si acelasi lucru se intampla cu thailandezii, cu filipinezii sau cu cambodienii. Poti sa le stii limba la perfectie, poti sa le cunosti cultura, istoria, obiceiurile, motivatiile, valorile si tot nu vei fi niciodata vreunul de-al lor. Dar macar poti sa incerci sa-i intelegi si sa-i admiri. Prostovanii astia albinosi pe care-i tot vad pe-aici au impresia ca, daca-si tatueaza un elefant pe fese, isi trag niste coditze rasta si fumeaza iarba non-stop gata, l-au luat pe Buddha de-un picior, au cucerit Asia. Arogantza asta, dublata de ignorantza si lacomie, e sursa tuturor nenorocirilor din ultimele secole, inclusiv a crizei economice de azi.

De cat timp stai acolo? Te consideri oarecum integrat? Te deranjeaza turistii europeni si americani?

Alaltaieri am implinit 3 luni. Cum ziceam si mai devreme, nu ma consider integrat si probabil nu voi fi niciodata integrat. Sunt un strain. Strainii au locurile lor, localnicii au locurile lor. Ne amestecam destul de rar, pentru ca noi avem alte obiceiuri. Ne place sa bem, sa dansam, sa cantam, sa urlam. Thailandezii ne vand tot ce vrem sa cumparam si apoi se duc la casele lor sau pe barcile lor de pescuit si-si numara linistiti banii castigati cinstit de la omul alb. N-o sa ma integrez niciodata. Imi ramane doar sansa de a privi si a incerca sa inteleg cultura acestor oameni.

bradut 1

A meritat sau nu sa pleci? Ce ai castigat? Ce ai invatat?

Cred ca e prea devreme pentru un bilantz. Privind lucrurile superficial, as putea spune ca a meritat. Ma simt foarte bine fizic, am scapat de cearcane, am slabit 10 kilograme, mananc sanatos, inot mult, fac multa miscare. Dar asta nu are neaparat legatura cu faptul ca sunt in Thailanda. E o chestie legata de schimbarea modului si a ritmului de viatza.

Inca nu s-a cristalizat nimic. Incerc sa acumulez si sa las mintea si sufletul sa proceseze in ritmul lor. Muncind de la 15 de ani in media si publicitate, ani de stres, de frustrarare, de reflexe, vicii si nevoi artificiale, nu le pot sterge cu buretele in 3 luni. Si nici nu cred ca-mi doresc asta. E foarte greu sa ma fac “ca nou”. Unele schimbari sunt ireversibile. Cred ca cel mai intelept demers ar fi sa construiesc pe ceea ce sunt, nu sa-l caut pe cel care-am fost inainte ca societatea capitalista sa ma corupa.

Vrei sa te mai intorci in tara sau te-ai impacat cu spiritul de calator si te vezi un cetatean al lumii?

O sa revin in tzara la sfarsitul lui ianuarie, pentru doua saptamani. Vin s-o vad pe mama si sa ma intalnesc cu niste oameni dragi. De calatorit, o sa calatoresc in continuare. N-am venit in Thailanda ca sa stau pe plaja toata ziua, sorbind cocktailuri, ci ca sa fiu mai aproape de niste locuri pe care vreau sa le vad.

Cetatean al lumii poti sa fii si de-acasa, cu conditia sa te intereseze lumea in care traiesti, s-o cunosti, s-o intelegi si sa-ti construiesti viata raportandu-te la orizonturi mai largi. Surprinzator, Planeta Pamant nu incepe la Constanta si nu se termina la Nadlac.

Crezi ca ce ai facut tu poate face oricine sau trebuie sa trebuie sa te incadrezi intr-o anume tipologie?

Oricine poate pleca in Thailanda. Ce faci odata ajuns aici, ce-ti iei din locurile astea, cum iti schimbi sau nu viata, depinde doar de tine. Uite, am venit aici cu 4 alti romani, care nu calatorisera niciodata in afara Europei. Am crezut ca vor avea un soc. E alta clima, alt peisaj, alta cultura, alta mancare, alte obiceiuri, se conduce pe stanga. Ei, ce sa vezi…s-au adaptat mai bine decat mine. Si-au facut multi prieteni, mananca si gatesc thailandez, stiu o multime de locuri misto, nu l-am auzit pe unul sa se planga de ceva. Aveau bilete de intors in tzara la mijlocul lui decembrie. Le-au anulat.

Ti s-a schimbat viziunea asupra lumii, a rostului nostru/al tau in lume, a notiunii de convietuire cu mediul de cand ai plecat?

As spune ca mai degraba s-au confirmat niste lucruri. S-a confirmat o viziune asupra societatii de consum si a falselor nevoi si valori pe care le promoveaza ea. Bine, io sunt si un pic tarat dupa atatia ani in care am vandut detergenti, masini, telefoane mobile sau servicii bancare.

De fapt, in realitate, avem nevoie de atat de putin…Dar pentru a realiza asta, trebuie sa ne rupem de mediile consumeriste, atat de toxice. Oamenii consuma mult pentru ca sunt nervosi, tristi, singuri sau infricosati. Odata ce toate aceste stari si emotii negative dispar, mintea si trupul nu mai au nevoie sa-si faca “stocuri”.

Ca sa-ti dau un exemplu: pe insula unde locuiesc, preturile sunt similare sau mai mari decat cele din Romania. Cu toate astea, cheltuiesc de 5 ori mai putin. Consum mai putin, poluez mai putin, chinui mai putin Pamantul pentru a-mi satisface nevoile.

La ce-am renuntat? La masina. Merg cu motoreta. Consuma 2 litri la suta. Masina consuma 12. La consumul bezmetic de electricitate. Ma trezesc devreme si imi petrec toata ziua pe veranda, la lumina naturala, iar seara aprind o lumanare si fie vad un film la laptop, fie ascult muzica la iPod. Rareori ma culc mai tarziu de miezul noptii. La carnea de vita si de porc. Mananc legume, fructe si peste, ca sunt ieftine si la indemana. Bine, mai facem un gratar de ziua cuiva sau de Revelion, dar cam atat.

Si, ca sa trag linie la intrebarea asta, am renuntat la “bunuri”. Nu-mi mai cumpar nimic in afara strictului necesar. Orice mi-as cumpara va trebui carat in momentul in care m-as decide sa ma mut altundeva. Si, ce sa vezi, chiar ma descurc fara plasma screens, sisteme audio performante, console de jocuri, covoare, canapele, acvarii cu pesti si prostioare de la IKEA.

Se respecta mai mult natura prin locurile unde ai fost sau peste tot distrugem fara creier?

Natura e exploatata cu lacomie si in Thailanda si in Borneo si in Sumatra si peste tot unde-am fost. Se taie milioane de hectare de padure, se pescuieste cu furie, se construiesc betoane pentru turisti, se captureaza si dreseaza elefanti, se prind pasari pentru a fi vandute in pietze, se arunca in mare PET-uri, pungi de plastic si mucuri de tzigara. Oamenii respecta natura si o iubesc, dar vor bani ca sa-si cumpere lucruri de care nu au nevoie. Au invatat asta de la omul alb.

Mai multe despre Bradut aflati aici sau aici.

128 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de V
    Publicat la data de 14.1.2010, ora 11:09 pm

    3 luni e un fel de concediu. Sunt care stau cu anii. O sa vezi si partea urata a lucrurilor daca sti unde sa te uiti.

  2. Comentariu scris de Razvan Pascu
    Publicat la data de 14.1.2010, ora 11:11 pm

    Gandesti interesant si mai ales sanatos!

    Am o intrebare: te simti mai fericit astazi decat acum 6 luni, spre exemplu?

  3. Comentariu scris de Tony
    Publicat la data de 14.1.2010, ora 11:25 pm

    In curind il voi urma.Am asta in cap de multa vreme.De cind mi-am dat seama ca nu sint decit un numar si nu o finta umana.Un numar obtinut la nastere si folosit de societatea de consum pentru profit prin manipulare intensiva si spalarea creierului.Daca as pute gasi un loc asemenea lui Robinson Crusoe.Ma tem ca va fi cam greu.Cu cit aflu mai multe despre fiinta umana cu atit mai mult incep sa iubesc celelalte vietuitoare si natura.Fiinta umana este o creatura nenorocita si devastatoare.De ar disparea cit mai curind de pe fata pamintului ca nu merita sa aibe ce i sa dat pe degeaba.

    • Comentariu scris de Gabell
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 7:32 pm

      Tony, iti doresc sa pleci mai repede si sa pastrezi un loc p-acolo si pentru mine. Eu am fost in asia de 2 ori in concediu de maxim o luna, dar in viitor plec ori pentru minim un an ori for ever. Deci, Tony, te inteleg.

  4. Comentariu scris de vladi
    Publicat la data de 14.1.2010, ora 11:30 pm

    Milioane de ani a stat rasa umana in barbarie, acum ca am descoperit civilizatia, incepem sa facem nazuri. Si daca face apendicita domul Florescu, …fuga la civilizatie sa-l opereze si sa nu moara cu 30 de ani mai devreme. Lumea nu are probleme facute de tarile avansate, nu aud ca Finlanda sau Canada da prbleme lumii, am senzatia ca tari ca Bolivia si Venezuela se dau de ciumeti. Acum cateva zile presedintele indigenist Evo Morales a vizionat filmul Avatar (ca tot are esenta antimperialista filmul) a spus ca este a treia oara in viata lui cand merge la film. Cu asa interlocutori care sigur au o viziune ca Ceausescu despre lume, imi imaginez ca umanitatea o sa mearga in zigzag. Hugo Chavez are o tara cu resurse energetice imense, si oprea 4 ore pe zi curentul in capitala tarii, desi este de 11 ani in putere, arunca vina pe guvernarile anterioare de situatie.

    • Comentariu scris de ionut
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 1:55 am

      probleme reale ale lumii sunt poluarea, distrugerea naturii… crede-ma ca si canada, si finlanda cauzeaza probleme de astea (am trait in ambele tari si stiu ce spun). parerea mea.

      • Comentariu scris de ion
        Publicat la data de 15.1.2010, ora 10:57 am

        Finlanda a ajuns la performanta sa regenereze anual exact cantitatea de lemn exploatata. Acolo copacii se taie cu… GPS-ul. Nu exista perfectiune, dar…

      • Comentariu scris de gelu
        Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:54 pm

        …da…poate si cu gps-ul sa fie taieri aici….numai ca exista in cultura locului inca de la gradinita ca pentru un copac taiat trebuie sa plantezi altii…in alta ordine de idei…daca toate casele din Finlanda s-ar face din lemn…padurea s-ar regenera…intr-o zi…

    • Comentariu scris de vladi
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 1:29 pm

      Prima problema a lumii este demografia excesiva, daca cei din Avatar, pandorienii ar fi fost 7 miliarde ca noi, aveau si ei poluarea lor, iar daca deja au ajuns la industria litica, orice creaturi inteligente cresc in progres. Clar avem nevoie de o industrie ecologica, dar oricat de ecologica ar fi pamantenii sunt prea multi.

    • Comentariu scris de Dragos
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 4:15 pm

      Vladi – civilizatia sunt oamenii – indiferent cat evolueaza stiinta, medicina, economia, noi suntem civilizatia. Poti invata in facultate cum sa vindeci oameni si totusi ulterior sa produci arme biologice pentru o companie sau alta. Nu neg ca exista avantaje si intradevar pentru o apendicita este nevoie de o operatie dar pot imbatrani linistit si fara o operatie estetica care sa imi ridice nasul.Beau seara o limonada in loc de o bautura carbogazoasa din comert ( nu dau nume) si nu ii simt lipsa. Beau o bere neagra facuta de bunici in casa din hamei crescut in curte in locul unei beri din comert pentru ca nici o bere din comert nu se apropie de senzatia de bere adevarata pe care mi-o da cea facuta in casa. Numarul de oameni este si el irelevant – uitete la Japonia unde numarul de oameni pe metrul patrat este mult mai mare ca in Romania si totusi nivelul de viata si civilizatie este pe moment doar un vis pentru romani. Civilizatia este facuta de oameni – daca vom fi mai civilizati se va intampla atunci cand vom dori asta cu adevarat si vom fi dispusi sa sacrificam ceva pentru asta. Momentan doar ne dorin civilizatia dar nu o avem cu adevarat.
      Bradut – mult succes si felicitari pentru curajul tau.

      • Comentariu scris de vladi
        Publicat la data de 15.1.2010, ora 6:14 pm

        Civilizatia nu exista acum 100 mii ani, desi omul exista de un amar de secole pe pamant, “Numarul de oameni este si el irelevant ” cand putem importa ce ne trebuie, dar este clar ca numarul de indivizi, supune zona la o mare deteliorare, uite etiopia, in 1800 erau 4 mil. iar acum sunt 73, desi zona este foarte arida. Ca sa fiu mai concret, umanitatea ar muri de foame fara agricultura mecanizata de azi, USA produce aprox. 40% din productia mondiala de porumb, si este simplu de inteles ca fara petrol agricultura mondiala ar cadea in haos si populatia globului este estimat sa ajunga si la 12 miliarde. Modernitatea nu-i doar sucul carbogazos, daca nu existau unele avansuri in medicina si agricultura, populatia globului nu ar fi crescut asa spectacular in 200 de ani, practic, jumatate din oamenii care au trait vreodata pe pamant, sunt contemporani cu noi, si avem 3 milioane de ani aici pe glob. Nu zic ca mancarea de la bunica nu-i buna, dar ar mai trebui sa spunem ca gusturile se educa, iar mancarea de la bunica unui chinez nu ti-ar trezi aceleasi sentimente, este o pr. subiectiva. Uite in cazul armelor biologice “facute ce o companie sau alta” nu-i chiar asa de sigur pt. ca legile internationale interzic asta, fireste marile puteri pe langa scuza ca studiaza cum sa se apere de ele, implicit pot cerceta si cum sa le faca, dar in orice caz sunt ceva exotic. Dorinta oamenilor este sa avem o societate perfecta, dar nimeni nu a reusit sa spuna cum ar trebui sa fie. Mai repede pe mine ma atrage ideea transhumanism-ului, momentul in care mintea umana va fi copiata si pusa pe un calculator puternic, aparand si nemurirea, lucru deloc imposibil, daca este sa luam in calcul ca acum 30 de ani cel mai puternic calculator era de un milion de ori mai salb decat cel actual, este doar o chestiune de timp, sa apara aceasta posibilitate.

      • Comentariu scris de roamanul
        Publicat la data de 15.1.2010, ora 6:49 pm

        Mai bine bagati pc -ul pe rosetta@home si bucurati-va de sentimentul ca ajutati stiinta, lasati tribalismul, ca nu este asa de idilic cand mor oamenii in jur de boli care in lumea moderna se vindeca.

  5. Comentariu scris de lucian
    Publicat la data de 14.1.2010, ora 11:36 pm

    interesant.
    numai ca e povestea fie e scoasa din contex fie e incompleta.
    cu ce resurse ($) te dotezi pentru a “sta toata ziua pe veranda”…
    in concluzie acest stil este un lux, sau este accesibil oricui vrea sa scape de/din societatea de consum?
    mie imi pare un lux si daca e asa e pana la urma povestea nu-si atinge scopul ci ne face sa exclamam “uite-l si pe asta “s-a ajuns” a fugit de lumea noastra dar toaca banii adunati de aici, acolo pe veranda …”.
    daca ma insel, scuzati-ma.

    • Comentariu scris de xyz
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 11:23 am

      Amin to that! Domnul in cauza imi aminteste de James Cameron: critica asiduu societatea capitalista, insa cu buzunarele pline de bani castigati intr-o astfel de societate. Poate ma loveste si pe mine o nevoie spirituala deosebita de a regasi natura si viata simpla, imi fac o vila in Retezat, ma uit la flme pe laptop si admir natura de pe veranda. Oau! Ce revelatie spirituala. Hai ca deja m-a enervat ipocrizia din materialul asta.

      • Comentariu scris de Ionescu
        Publicat la data de 15.1.2010, ora 1:00 pm

        Subscriu! Daca vrei sa intelegi trebuie sa traiesti ca ei, sa ai un loc de munca acolo, sa-ti castigi traiul. Restul, e o excursie de consum. Doar ca alt consum.

    • Comentariu scris de pax
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 4:40 pm

      tocmai ca nu e neaparat un lux, e doar o optiune. Pe insula aia Bradut spune ca preturile sunt cam ca in Romania, insa in Asia de SE sunt multe locuri in care e mult mult mai ieftin.
      Oriunde e un lux sa stai degeaba (daca stai cu parintii tot trebuie sa duci gunoiu :)

      Insa poti sa stai mai multe luni acolo cu banii de o sapt de all-inclusive in eropa – ambele fiind optiuni valide – depinde de ce vrei.

      la fel, poti sa te angajezi si pe-acolo predand engleza sau facand ce stii sa faci mai bine, da intr-un ritm mai lent.

      evident, cel mai frumos e sa-ti placa la tine acasa incat sa nu-ti vina sa-ti iei campii pe pasunile vecinilor :)

  6. Comentariu scris de sorin
    Publicat la data de 14.1.2010, ora 11:39 pm

    bun rau

  7. Comentariu scris de mariaionescu
    Publicat la data de 14.1.2010, ora 11:56 pm

    misto

  8. Comentariu scris de dan
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 12:23 am

    Domnule Florescu, mai pe scurt sunteti in vacanta si inca traiti din banii pe care i-ati castigat anterior. Tonul articolului nu prea se potriveste cu ceea ce faceti dumneavoastra acolo. La prima impresie s-ar intelege ca ati plecat in Asia pentru a incepe o actiune umanitara, dar se vede in final ca nu e deloc asa.
    Nu cred ca puteti fi atat de revoltat impotriva “societatii de consum” care v-a oferit sansa de a petrece o vacanta lunga intr-o tara exotica.
    Cred ca daca ati fi incercat sa munciti ca sa supravietuiti acolo, si in plus sa ajutati si localnicii cu lucruri marunte macar, atunci ati fi putut fi numit “erou”. Pana atunci sunteti doar un turist in vacanta care se relaxeaza si profita de faptul ca “societatea de consum” din vest produce mai multi bani decat “societatea de consum” din est.
    Oricum, va urez in continuare o sedere placuta, si va aduc aminte ca ati fi putut fi erou si facand vacanta in mijlocul naturii din Romania, unde ati fi putut ajuta taranul roman, un om amarat intr-o tara “crizata”.
    Cu stima,
    Va salut!

    • Comentariu scris de radutan
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 8:33 am

      Ati pus punctul pe i… Felicitari!

      • Comentariu scris de redwhiteblueshishkebab
        Publicat la data de 15.1.2010, ora 4:41 pm

        ….a mai pus punct si dupa “crizata”
        rimeaza cu acidulata :) )
        imi place cum suna chiar daca imi displace gustul

  9. Comentariu scris de alex
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 1:41 am

    cam asta am si eu in cap, poate mai putin, poate mai mult, poate mai grav…am legaturi destul de stranse cu Bali, as putea sa ma las ‘adoptat’ oficial maine…am in cap si niste afaceri, ceva de facut, ca sa-mi pot permite sa imi iau aparat de aer conditionat la care sa poti sa umbli si cu jumatati de masura…iubita mea e de acolo…sunt de acord cu ce ai spus referitor la pet-urile din ocean, dar si mancarea sanatoasa, si stresul si kilogramele in plus…am acelasi plan si cu ipod-ul si cu lumanarea si cu inotatul (in cazul meu surfing-ul)..o singura necunoscuta este in ecuatia mea…usor, greu…ajutor…………mereu ma apuca dorul nebun de familei, prieteni (asa cum sunt ei), isteria si frumusetea Romaniei…pt ca stau plecat din tara cam 8-9 luni pe an in medie (consecutiv).
    cum pasesc afara din zona customs pe otopeni ma apuca crizele si ma deprim, deprimare care dureaza cam toata perioada de timp cat stau in tara (in jur de 2 luni), timp in care fie ma imbat fie mai fumez, ca sa nu fiu deprimat si irascibil…
    am reusit sa petrec 2 saptamani in Bali, cu prietena mea, balineza, fara sa ma imbat o singura data si fara sa fumez, la hotel ieftin cu piscina si cu tot felul de animalute si insecte care inconjurau piscina, dar nu am aprins lumina decat cand trebuia sa-mi incarc telefonul sau bateria camerei foto sau video, si sa-mi alimentez laptopul…plus AC-ul care era necesar atunci cand eram in camera, adica in jur de 6-8 ore pe zi…
    imi doresc la fel de mult sa scap de nenorocirile pe care le vad fara sa vreau in lumea asta a noastra ‘civilizata’, ‘vestica’, ‘europeana’…
    cum as putea, cum as putea sa las in spate, sa nu vad pe mama si sa nu beau o bere cu amicii din copilarie cu care mancam cirese necoapte din fata blocului vecin si jucam v-ati ascunselea cand se oprea curentul…CUM?

  10. Comentariu scris de ionut
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 2:03 am

    sunt si eu de tonul articolului, credeam ca e vorba de cineva care a stat macar cativa ani si care se autofinanteaza pe plan local (nu din ce a adunat, sau scriind bloguri pentru vestici… desi nu zic ca e un lucru rau). am locuit ani de zile in mai multe tari, dar chiar daca nu ar fi fost acest amanunt, cand vad ca reporterul il intreaba daca s-a ‘integrat’ dupa ’3 luni’ de vacanta intr-o tara exotica populara in vest, ma intreb ce experienta/minte are (reporterul).

  11. Comentariu scris de A
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 2:42 am

    Mai e un mic amanunt: Tailanda e o tara tropicala, stiu si eu cum e vremea pe acolo ca am stat si eu vreo 6 luni pe aproape prin zona. Acolo cred si eu ca poti sa mergi cu motoreta in loc de masina, ca nu sunt niciodata sub 25 de grade, e vara eterna. Si da, poti sa stai si pe veranda toata ziua. Mai mult, nici n-ai nevoie de 2 seturi de haine, ajung cele de vara. Sunt unele locuri mai binecuvantate decat altele pe pamant, asta e tot. Ia sa stea domnul pe veranda la 6 dimineata in Romania prin ianuarie, sa vada ce placut e. Sau prin Finlanda in orice anotimp. Nu mai zic de chestia cu banii, cu exploatarea resurselor, cu populatia globului de 8 miliarde pe care o economie naturala, ecologista n-o sa o poata niciodata suporta niciodata etc etc. Asa ca, asa cum s-a spus mai sus, vacanta placuta in continuare. Ba chiar ar putea domnul Florescu (pt care de altfel am toata simpatia si il inteleg) sa traiasca acolo vesnic, facand ceva pe acolo. Problema ca n-am putea toti astia 8 miliarde sa facem asta, ceea ce vrea sa sugereze in articol.

  12. Comentariu scris de aroganta
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:10 am

    “Prostovanii astia albinosi pe care-i tot vad pe-aici au impresia ca, daca-si tatueaza un elefant pe fese, isi trag niste coditze rasta si fumeaza iarba non-stop gata, l-au luat pe Buddha de-un picior, au cucerit Asia. Arogantza asta, dublata de ignorantza”

    un om spiritual de oriunde ar fi el, nu vede aroganta la “Prostovanii astia albinosi” ci dorintza lor de a fi fericiti, iar in cel mai rau caz nefericire si motiv de compasiune.

    • Comentariu scris de Observatorul
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 7:58 am

      Daca citesti ultimul post al blogului lui Bradut Florescu vei vedea, ca din pacate, nu a invatat lectia empatiei. Cele cateva luni de stat prin Tailanda i-au urcat aroganta foarte sus si critica cu usurinta backpackeri inculti occidentali, care isi fac ritualul asiatic “de initiere”.

      Mai demult pusese un post de tipul ” “mama, tata, sunt aici”, in care spunea ca uite s-a scufundat un vas in largul golfului unde sunt eu (s-a raportat pe toate posturile de stiri de respectivul accident) si ce bine ma simt eu cu niste bauturi tropicale la soare, in timp ce mor oameni in larg, iar posturile de stiri raporteaza de sub nasul meu despre tragedie. Viata e frumoasa. Intr-adevar, viata e frumoasa, dar aroganta nu este.

      Chiorul se crede rege in tara orbilor. Faptul ca Bradut Florescu e printre putinii romani cu blog tailandez, si a redescoperit apa calda, nu ii da caderea sa discute despre sutele de mii de prosti albinosi occidentali care tin zeci de mii de bloguri si isi fac obisnuitele calatorii asiatice cand li se scoala.

  13. Comentariu scris de Daria
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:47 am

    Eu cred ca unii comentatori de aici “are missing the point”. Ca de obicei, romanii sunt iuti la contra-atac si aruncat cu mocirla. Brad Florescu impartaseste experienta si gandurile sale intime legate de decizia de a pleca intr-o astfel de calatorie spirituala, si a experimenta viata intr-un mod mai real, decat falsitatea societatii de consum pe care o traim si promovam. A inceput o transformare, care dupa o viata intreaga de “brainwashing and consumerism exhaustion”, in mod natural, ia timp de ajustare si intelegere a mediului in care se afla, fie ca e Asia, fie ca e un satuc din Romania! dar ma gandesc ca doar cei care inca nu inteleg rostul vietii sunt nedumeriti aici…si inca isi fac cumparaturile de rigoare la IKEA!

    • Comentariu scris de Observatorul
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 8:00 am

      Nu, nu este o experienta spirituala. Este o decizie pragmatica legata de costuri si dorinta de nou. E ceva natural sa doresti sa traiesti simplu, ieftin, optim si placut.

      • Comentariu scris de Daria
        Publicat la data de 15.1.2010, ora 10:43 am

        fiecare are dreptul la o experienta spirituala proprie si personala, si nu putem sa punem o definitie exacta pe ce inseamna spiritualitatea pt fiecare individ in parte ca sa-i reprosam ca doar “se face” a trai spiritual. Traind simplu si ieftin este un pas bun catre a atinge o spiritualitate si comuniune cu mediul inconjurator. Realizezi cum ca nu ai nevoie de majoritatea lucrurilor din viata de zi cu zi pt a atinge acest nivel de simpla spiritualitate – multe lucruri inutile cu care ne bombardeaza societatea de consum ne sustrag de la esenta vietii, si asa ajungi sa te lupti unul cu altul….si pt ce, la o adica??? in esenta, cam aceasta e ideea acestui mesaj.

    • Comentariu scris de Ionescu
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 1:06 pm

      Dupa cum vorbesti romgleza cred c-ai inteles tot. Simplu si ieftin? Intreaba-i pe tailandezi ce “ieftin” traieste junele din punctul lor de vedere. Funny!

      • Comentariu scris de Daria
        Publicat la data de 16.1.2010, ora 8:54 am

        :-) Ionescule, esti tare! din pacate sunteti multi cei care nu vedeti dincolo de ceea ce va loveste drept in fata, si in plus aveti si nesimtirea de a vorbi din punctul altora de vedere! Nici macar nu ai observat ca nu vorbesc depre acest individ in parte – sunt de acord si laud ideea de a trai mai simplu si cu folos – full stop! cineva a spus foarte bine ca oamenii sunt prea “furiosi” ca sa vada beyond that! Just stick to the facts, man: omul si-a impartasit parerea despre viata si experienta lui proprie si personala in acest articol. Fiecare ia ce vrea din acest episod. Insa, ca tot Romanu’ , care mai de care mai “dashtept”, fiecare se da in breazda sa critice, sa analizeze, sa arunce noroi – ce e mai dezgustator e faptul ca, care mai de care isi impune parerea depre ce ar trebui sa faca omul…din punctul vostru de vedere! :-) ) now THAT’s funny!

  14. Comentariu scris de Florin
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 4:05 am

    Asa e! Domnul Florescu este doar in vacanta!
    Am auzit si eu aici prin America de un gen de vacanta (pentru tipii satui de bani si stresati de societatea de consum care vor sa se intoarca la mama natura) pentru care se plateste bani buni: esti dus intr-un sat izolat in care ti se da o cabana sau casuta modesta din lemn si esti OBLIGAT pe parcursul sederii acolo, sa nu folosesti nici un produs actual al societatii de consum, sa traiesti ca acum 150 de ani, te duci la fintina, iti scoti apa cu galeata, aprinzi focul cu amnar, gatesti la ceaun, te speli la lighean, nu ai voie sa fii sunat de nimeni atita timp cit stai pe acolo, nu ai frigider unde sa tii mincarea si nu ai voie sa maninci produse sau conserve care sa-ti aminteasca de prezent si civilizatie. Bineinteles, nici vorba de ipod, internet sau alte kkturi care sa-ti aminteasca de stress-ul societatii de astazi. Intoarcerea la origini, la mama natura, coabitarea cu ea insasi se cauta, eliberarea de stress, cauzat de societatea aia mizerabila si prostitutia care ai facut-o sa o storci de bani. E ceva pervers aici! Dar bine, astea sint fitze pentru oameni bogati, placeri rafinate si perverse, o alta stacheta, ( veni, vidi, vici) cum am mai spus.
    Ia sa fi fost dom’ Florescu om de rind in Ro. si sa fie obligat sa faca o decizie intre a minca un gratar luna asta sau sa-si plateasca intretinerea sa nu-i vinda statul apartamentul, sau Doamne fereste, sa mai fie si bolnav si batrin; ma intreb, asa cu burta goala, fara o speranta de mai bine, care ar fi fost conceptia lui despre lume si viata?

  15. Comentariu scris de Painkiller
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 6:41 am

    Brad, misto….te invit la un sejur pe o insula in Marea Chinei de Est, la 30 km de continent. Eu stau aici de 3 ani. Fa-ti timp sa vezi China….eu in 3 ani am reusit sa vad numai 5% din locurile interesante.

  16. Comentariu scris de Cristi B.
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 6:53 am

    Am stat si eu vreo 8 luni acolo, si sper sa merg din nou si sa petrec restul vietii. E un loc unde m-am bucurat de viata mai mult decit oiunde altundeva. Sint totusi niste probleme. Prima este visa, sau statutul legal. Poti sta doar un timp limitat intr-o tara (15 zile in Tailanda, 3 luni in Malaysia, samd.) Dupa care trebuie sa iti isi rucsacul si sa mergi in alta tara – sau faci o visa run. Dupa aia sint banii, fiindca nu poti cistiga bani acolo (mai putin daca esti prof de engleza) asa ca trebuie sa iti cheltuiesti din rezerve. Sint foarte multi oameni care au renuntat la un trai modern pentru o viata simpla (as spune zeci de mii). Asta se intimpla de vreo 20 de ani. Pentru cei care au puterea sa iasa din sistem, este o lume fascinanta.

  17. Comentariu scris de Bela
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 7:29 am

    Dragi mei,

    sunt de acord 100% cu ideea unora dintre voi. Da, am ajuns in situatia ca trebuie sa lucrezi mult si bine pentru a avea sansa sa evadezi din sistem si sa traiesti propria viata. Nu este usor, deoarece daca vrei sa ai si copii, va fii mai greu sa-l dirijezi in directia buna, si acest lucru este valabil oriunde in lume.

    Intrebarea mea este insa altul. De ce este nevoie sa pleci in Bali, China, etc sa te faci una cu natura. De ce nu este de ajuns un sat din Romania, undeva in munti unde sa nu te gaseasca nimeni si sa stai linistit. Va spun eu, pentru ca nu suna asa interesant sa scrii pe blog, pe website, sa te mandresti pentru prieteni etc.
    Sunt si exceptii, insa majoritatea tot le fac in ideea publicitatii personale.
    Dupa parerea mea, nu trebuie sa demonstrezi la toata lumea cat de bine esti, daca intreadevar te simti bine.

    Respect.

    • Comentariu scris de Cristi B.
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 10:38 am

      Pentru ca acolo este cu totul si cu totul alta lume. Nu e vorba ca scrii pe blog sa te mindresti – asta e alta poveste, si nu e chiar asa cum spui. Vremea buna, soarele, apa, vegetatia exotica, te face sa fii binedispus. Interactiunea cu localii este foarte placuta, esti respectat. Pe de alta parte, nu prea ai nici un drept acolo, decit sa iti cheltuiesti banii. Poti sa iti cistigi si existenta, dar foarte greu. Am intilnit o romanca stabilita in Tailanda, de 25 de ani acolo, vorbea stricat romaneste (in schimb vorbea engleza, franceza, italiana, si tailandeza). Lucra pe un vas la Koh Samui si acolo nici nu se gandeste sa se intoarca vreodata. In concluzie, daca iti permiti si esti genul de persoana, Asia este paradisul pe pamint (in ciuda saraciei, mizeriei, poluarii)

      • Comentariu scris de Dodo
        Publicat la data de 15.1.2010, ora 5:21 pm

        Orice locatie din lumea asta este paradisul pe pamant. Difera doar cantitatea de bani necesara ca s-o percepi asa.

    • Comentariu scris de claudiu
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 11:59 am

      Subscriu. Tata se plangea ca nu gaseste ajutoare la prasit. Eu ma chinui 7/7 la oras si nu am posibilitatea sa-l ajut fiindca as pierde serviciul. Sa inteleg ca ar fi unii dispusi sa dea bani grei ca sa se bucure de conditii rustice? Va rog sa-mi lasati adresa. Nu trebuie sa mergeti in Thailanda. Va rezolv aici.

    • Comentariu scris de Marian
      Publicat la data de 16.1.2010, ora 12:00 pm

      Bine zis!
      Mi se pare total gresit sa mergi sa faci ceva de genul si sa stai seara sa scrii pe blog ce liber esti si cum ai pacalit tu sistemul.
      Daca te intorci la “alma mater” cum s-ar zice fa-o pt tine si nu pt a citi altii pe blogul tau cat de tare esti

  18. Comentariu scris de cubba
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 7:51 am

    experienta singuratati si meditatia puteu fi practicate, la o adica si in parcul Titan, insa Thy probabil da mai bine la cv

  19. Comentariu scris de aroganta
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 8:04 am

    dispretul pe care il arati pt oameni in nenumarate randuri in acest articol arata ca drumul spiritual pe care ai plecat este gresit…tu vezi mizeria in exteriroul tau si incerci sa scapi prin fuga, si asta este regretabil pentru destinul tau…adevaratul drum spiritual incepe cand iti dai seama de mizeria dinauntrul tau, cand te saturi de cat esti de vulnerabil si vrei sa te schimbi radical din radacini…

    nu mai pierde timp inutil cu prietenii tai si vorbi si gandi verzi si uscate dupa 3 luni de vacanta, du-te la un calugar budist de pe acolo si iti va explica el cam pe ce lume te afli.

  20. Comentariu scris de sabin
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 8:12 am

    da, da, da, …e simplu…cinism, ironie, critica, respingere, malitiozitate, dispret…”povestea asta nu se potriveste cu ceea ce vreau EU sa fie, cu parerea mea!”.

    omul isi povesteste trairile si experientele si asta nu poate fi contestat. mesajul cel mai important pentru mine e ca a ales SA-SI SCHIMBE VIATA atunci cand nu a mai fost fericit cu ceea ce facea. el e “presedintele vietii lui” si decide daca e bine sau nu.

    cati oameni cunoasteti care au facut asta? pentru ca eu intalnesc din ce in ce mai multi…si totusi inca nu destui.

    • Comentariu scris de Ionescu
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 1:08 pm

      Pe toate drumurile mesajul de mai sus. In productiile americane e nelipsit.

  21. Comentariu scris de Ioana Olteanu
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 8:57 am

    Care Civilizatie? Care Succes? E Romania vreo mare civilizatie? E un job bine platit vreu mare succes? E doar o optiune, doar o experienta. De ce trebuie neaparat sa discutam daca avem un erou sau un geniu neinteles sau un cheltuitor excentric? De ce trebuie sa comparam, sa masuram, sa ne nemultumim. Lucrurile sunt cum sunt si gata. Nu putem pur si simplu sa ne bucuram ca avem o pereche de ochi in plus cu care mai putem sa vedem si altceva? Daca ne place sau nu, e treaba fiecaruia.

  22. Comentariu scris de Refugiat din civilizatie: Succesul nu inseamna totu « Alex Torex Blog
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 9:20 am

    [...] 15, 2010 Refugiat din civilizatie: Succesul nu inseamna totul   Think Outside The BoxAcum nu demult, Bradut Florescu putea ficonsiderat drept un promotor al societăţii deconsum. Era [...]

  23. Comentariu scris de Bogdan Zagan
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 9:31 am

    Ma bucura faptul ca ati descoperit ca nu aveti nevoie de toata mancarea pe care o indesati in frigider, nu aveti nevoie de masina, nu aveti nevoie de mult curent electric, nu aveti nevoie de boxe performante…

    Nu-i mai alintati pe cei asemeni dumneavoastra. Stiu ca nu e usor sa va uitati in oglinda :) )

    Salutarile noastre catre dumneavoastra, catre Diana, Razvan, Andrei, Cristian… catre Ioana si toti celor care vi se vor mai alatura.

    In final va pot spune ca ne putem refugia in majoritatea satelor precarpatice si vom trai aceleasi senzatii si ne vom bucura de aceleasi placeri si libertati intr-o casa construita in intregime din pamant, lemn si iarba.

  24. Comentariu scris de anonim
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 9:41 am

    Am cunoscut si eu paradisul undeva in Pacific. Oamenii sunt incredibili, zambesc tot timpul, iar natura e fantastica. Acolo simti ca ai un rost in lume si iti poti trai viata cum doresti si nu cum doresc altii.
    Singura problema avuta a fost caldura si arsurile solare:)

  25. Comentariu scris de Nicky
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 9:51 am

    Cam are dreptate!
    Interesant!

  26. Comentariu scris de fefe
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 9:59 am

    Cacatisuri de frustrati! Lumea supravietuieste datorita societatii de consum. Pescarul ala thai supravietuieste pentru ca niste imbuibati albi vin sa-i cumpere pestele pentru a se da mari pe blog ce ecologisti sunt ei. Daca nu ar fi societatrea de consum Bradut ar fi un nimeni (asa cum el insusi recunoaste tot ce stie sa faca este sa exploateze societatea de consum prin cel mai reprezentativ produs al sau, publicitatea) care ar bea bere la crasma din satul/orasul natal, si nici nu ar fi indraznit sa viseze la mersul in Thailanda. Fara societatea de consum pescarul Thai ar fi crapat la prima infectie (asa are bani sa-si cumpere cateva antiobitice ieftine)

    • Comentariu scris de AndreiYQ
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 1:15 pm

      Asa e, lumea supravietuieste datorita societatii de consum. Dar ce mishto e sa-i lasi pe altii (de exemplu pe americani) muncind ca nebunii de dimineata pana noaptea, de la 18 la 65 de ani pentru dezvoltarea societatii de consum, iar tu sa stai pe veranda in Thailanda.

  27. Comentariu scris de CN
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 10:52 am

    Societatea de consum dauneaza grav sanatatii mentale, dar e necesara. Toti traim in ea, nici cei de la sate nu se lipsesc de tehnologie. Doar le face viata mai ‘usoara’ din vine vorba de comunicare! Ar fi interesant sa pot iesi din cercul acesta vicios, dar trebuie sa fim realisti. E nevoie de bani pentru a te refugia in *mijlocul nimanui*.
    Toata stima fata de domnul Florescu. Se pare ca el a reusit.

    • Comentariu scris de Andrei
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 6:48 pm

      Societatea de consum e necesara? Dar cate mii de ani au trait oamenii fara societate de consum? S-ar putea sa fie tocmai cea care o sa ne puna capacul.

  28. Comentariu scris de Andrei
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 11:12 am

    Magor, ştiu că e lunguţ articolul şi te plictisisei de scris, dar cum să laşi delăsarea şi obişnuinţa proastă să facă în sânge un articol, folosind “tz” în loc de “ţ” şi “io” în loc de “eu”? Cum să mă concentrez eu asupra esenţei când vă văd cum vă pretindeţi jurnalişti şi redatori dar nu aveţi respect pentru limba în care scrieţi? Dar bine că aveţi biciclete, asta vă absolvă, nu e nici un “ţ” în “eco”.

    • Comentariu scris de sabin
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 12:48 pm

      frate critic problema e a ta de nu te poti concentra asupra esentei. nu a lui Magor sau a lui Bradut (care e probabil autorul cu ‘tz’). iar daca te uiti mai atent, cate greseli gasesti in cele cinci randuri ale comentariului tau? :-) suntem prea rigizi unde nu e cazul? care e esenta, vorba ta?

  29. Comentariu scris de Laura
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 11:28 am

    Nu stiu sa construiasca o casa, nu stiu sa spuna cum va fi vremea maine sau sa deosebeasca o ciuperca otravitoare de una comestibila – spune dl. Florescu cu dezgust fata de publicitari.
    Intrebarea mea este: in 3 luni de zile de Thailanda a invatat aceste lucruri sau e pe drumul cel bun spre a le invata? ca daca mergi in Thailanda sa stai cu laptopul in brate, sa asculti muzica pe ipod, sa inoti si sa mananci sanatos nu inseamna ca ti-ai facut un rost in viata sau ca ai invatat ceva in plus fata de viata din Romania.
    A construi o casa durabila, a recunoaste vremea si a deosebi ciupercile se poate invata oriunde, nu trebuie un paradis tropical pentru asta.

  30. Comentariu scris de jolie
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 11:33 am

    da, e visul multora dintre noi, din pacate nu se spune din ce traieste el acolo. din economiile stranse aici? lucreaza? e idilic tabloul prezentat dar prea putini isi permit sa se trezeasca dimineata si sa stea pe veranda. e o experienta care merita traita, daca ai banii necesari. altfel, cand se termina bugetul, revii la viata dinainte si asta ar putea fi mult mai traumatizant decat parea inainte.

  31. Comentariu scris de Irina M
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 11:42 am

    “vad un film la laptop sau ascult muzica la ipod” …the white man has spoken.

    Sictir !

  32. Comentariu scris de suki
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 12:11 pm

    Il inteleg pe dl Florescu, si in linii mari, articolul e placut si interesant, iar ideea calatoriei prin tari exotice mai mult decit tentanta.
    Dar…
    V-as ruga mult sa mai renuntati la stereotipurile cu omul alb (care e vinovat de toate relele), societatea de consum (nu va pune nimeni sa cheltuiti bani aiurea pe ce nu trebuie, si totusi provenim dintr-o tara in care totusi, poti cultia ceea ce doresti sa maninci si te poti apuca sa edifici case de pamint daca asta doresti).
    Si ce aveti frate cu ghiata IKEA? Condamnati acest concern de parca v-ar baga mina in buzunar; nu mai spun ca peste 80% din romani nici nu stiu ce e aia, si in mod evident nu au cumparat niciodata nimic de acolo.
    Serios, nu mai preluati papagaliceste tot soiul de refrenuri anti-capitaliste la moda, mai ales in cazul de fata e absolut jenant… dragul de el a lucrat fix in … publicitate… si crede ca toti am crezut reclamele resp si am cumparat produsul pt ca i-a facut el reclama… nu ca intimplator, am fi putut avea nevoie de : detergenti, bere, sucuri sau scutece pt copii…. E usor ridicol ….

  33. Comentariu scris de gelu
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 12:14 pm

    Super…ma bucur sa gasesc ca mai exista oameni ca mine….am facut acelasi lucru acum 2 ani…bine..nu in Asia….dar coordonatele sunt aceleasi….nu este o nebunie…este ceva ce trebuie sa dea de gandit tuturor privind rolul nostru in societatea de consum…iti urez succes in continuare….si invata cat mai mult de la cei din jurul tau…merita…

  34. Comentariu scris de Dragos
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 1:23 pm

    Hai ca pe cat de poetic e, pe atat de enervant pare!

    Si eu mi-as dori sa fiu un baiat d-astea ce-o arde la soare, undeva pe-o insula…dar n-am bani pt asta.Muncesc in Romania asta de-mi sar ochii pentru un salariu de rahat…bineinteles!Nu-mi permit sa ma duc nici pana la Paris, dar intr-o aventura d-asta exotica.
    Sa nu-mi zici ca te hranesti cu peisaje sau cu mila oamenilor….sincer de unde ai atatia bani incat sa-ti permiti luxu’ sa te muti unde iti vine?De unde ai atatia bani de bilete de avion?

  35. Comentariu scris de un om simplu din popor
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 2:43 pm

    Un publicitar tot un publicitar ramane. Adica tot timpul va vinde ceva sterp. Fie un produs, fie viata lui “plina de spiritualitate” dintr-o vacanta intr-o tara saraca cu bani grei facuti din vanzarea de vise in Romania.

    Domnule Florescu: ceea ce faceti este complet ridicol.

  36. Comentariu scris de alex
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:00 pm

    mai bradut am aflat ca avem si cunostinte comune…nu te intrebi si tu cand vezi cat bat campii oamenii astia, cu ipocrizie, si aroganta etc pe care le afisezi tu acolo…chiar nu vezi ca majoritatea oamenilor care au raspuns la tema ta sunt bagati pana la gat in ‘caviar’…mai departe de shopping in Austria sau cumparat o masina din Germania nu au fost, si nu pt ca nu au bani, ci pt ca sunt niste fricosi care si daca ar ajunge in Thailanda tot si-ar baga manelele sa cante la iphon…mai bine lasa-i in saracia lor interioara ca nu vor intelege niciodata ce ins sa pleci de nebun nici pana la Padina…ce sa mai vb de Bali sau Cambogia…sunt salut de prosti ca de mere acre…te salut si poate ne-om impartasi vreodata trairile din alte parti ale lumii

  37. Comentariu scris de Raritzu
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:11 pm

    Ce ma distreaza pe mine cum incearca bradutzu asta (sau cum l-o fi chemand) sa para “The Dude” care si-a gasit inner zen si e in cautarea sensului vietii, pe cand probabil s-a dus acolo pentru sex-tourism (oare pt katoeys ;) haha – nu judecam). Oricum, dreptul lui de a alege, dar mi se pare totusi ipocrit sa emita niste pareri despre “omul alb” in timp ce el e de fapt un turist acolo. E superba idea, sa te intorci la basics – foarte tentant, trebuie sa recunosc – dar pentru asta trebuie sa iti gasesti un mijloc de subzistenta (eg. un job, vanezi, pescuiesti whatever…) ca sa poti pretinde ca ai facut pasul asta. Nu poti fi cu piciorul in ambele tabere si sa pretinzi ca esti liber. Altfel esti doar intr-un concediu (concediu care suna chiar fain) care tine pana te tin banii… Esti cam ipocrit bradutzule: oare cine e mai idiot, albii hipiotii rasta care nu pretin sa fie ce nu sint sau romanul care sta pe veranda si se contopeste cu veranda :D
    In fine, doar parerea mea…

    A

  38. Comentariu scris de ileana
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:13 pm

    Felicitari! nu e absolut deloc usor ceea ce faceti…e nevoie de ceva curaj.
    mult succes !…si …drum bun!

  39. Comentariu scris de Raritzu
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:22 pm

    … este doar parerea mea personala, nu trebuie sa fie adevarat

    ;)

  40. Comentariu scris de Ciucu
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:22 pm

    Amice,

    DIN CE TRAIESTI ?

    Daca iti cheltui banii facuti in tara, atunci ce faci tu e tot un fel de turism, nitel mai extrem.
    Daca faci bani in timpul calatoriei (asta numai tu poti sa sti cum) sau daca te-ai transformat in vanator-culegator, atunci, da, ai ales un stil de viatza alternativ.

  41. Comentariu scris de Mariuca
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:44 pm

    Am citit cu atentie comentariile de pana acum si vad ca cel mai des apare intrebarea legata de bani. Din ce traieste Bradut acolo. Daca v-ar roade curiozitatea dintr-un motiv mai adanc decat ala al invidiei si frustrarii, ati avea minte sa intrati pur si simplu pe blogul lui si sa cititi mai multe articole scrise de cand a plecat. Explica foarte clar cam cat de scumpa/ieftina e viata acolo si din ce traieste el.

    Am trait o vreme in Asia, mult mai scurta decat a apucat Bradut si tot ce pot spune este ca nu e vorba despre a consuma mai putin din vointa, acolo iti vine natural. Nu stiu cum dar viata se canalizeaza automat spre alte prioritati, te simti liber si mult mai in putere sa faci lucruri. Inveti sa zambesti mai des si sa iubesti mai frumos. Nu-ti mai pasa de ce haine pui pe tine sau cu ce fel de masina te deplasezi si nu as vrea sa se inteleaga gresit, asta nu inseamna ca automat devii un jegos care doarme in mizerie si mananca resturi din gunoaie.
    Albii aia pe care-i condamna Bradut sunt oamenii care calatoresc ca sa bifeze destinatii cat mai multe si care din momentul in care au coborat din avion incep sa se comporte ca si cum ei au facut lumea aia, ca niste stapani pe plantatie. Asta in conditiile in care in Asia, nu stiu in alte parti ale lumii, nu am zarit vreodata la vreun localnic vreo urma de obraznicie, de dispret, razvratire, you name it. Nu-ti dau niciun motiv sa te porti ca si cum i-ai stapani, se poarta in asa fel incat orice om normal poate avea o singura reactie: respect profund.

    • Comentariu scris de Andrei
      Publicat la data de 15.1.2010, ora 6:34 pm

      Este vorba despre articol. Este ciudat ca tocmai chestiunea esentiala a fost lasata deoparte.

  42. Comentariu scris de dana
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:45 pm

    Fiecare isi alege calea de urmat in viata- unii numai se fac ca o aleg ca sa aiba motiv de lauda. Numai domnul in cauza poate spune care este de fapt motivatia lui, iar faptul ca eu acuma imi petrec vremea comentand in loc sa fac ceva pentru mine ar trebui sa-mi dea de gandit

  43. Comentariu scris de paul
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:47 pm

    eu cred ca dl Florescu -in spiritul bunei traditii capitaliste invatata pe unde a lucrat – isi face publicitate gratuita la vacantele domniei sale. Nici pe departe nu cred in calatoria spirituala de 3 -4 luni a domniei sale . E o vacanta mai lunga pe bani mai putini si atata tot. Calatorie spirituala te poti lauda ca ai facut dupa ce ai stat vreo 20 ani prin Tibet, sau cu budhistii in varf de munte, nu dupa 3 luni de ascultat muzica la ipod si urmarit filme descarcate pe laptop…hadeti sa fim seriosi…

  44. Comentariu scris de Mariuca
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 3:51 pm

    Spiritualitatea o gasiti numai la manastire, nu? Hahahahaha

  45. Comentariu scris de Mihaela
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 4:12 pm

    Un capitalist pervers! Eu nu inteleg de ce trebuia sa mearga in Thailanda sa traiasca simplu, sa manance sanatos si sa se hraneasca spiritual? Apropos dpdv spiritual mai bine cu banii de avion ar fi facut vreo donatie si ar fi fost mai castigat!

  46. Comentariu scris de paul
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 4:18 pm

    pe blogul d lui bradutz, veti vedea ca spiritualitatea domniei sale se rezuma la vreo 10 carti pe care le are cu el..in rest rom si tequila, multe tigari, 3 bai in mare pe zi si cam atat (din ceea ce se poate povesti). Spiritualitatea nu e numai prin manastiri, da nici pe vreo plaja exotica cu bandana in jurul capului. cred ca domnu bradutz a vazut prea multe filme…

  47. Comentariu scris de Bogdan C.
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 4:22 pm

    Vad o gramada de comentarii negative pe aici. Eu unul il admir pe omul asta, a ales ca sa-si foloseasca banii stransi pentru experiente inedite, in loc sa-i cheltuie pe un Q7 sau prin cafenele de Dorobanti.

  48. Comentariu scris de Mioara
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 4:23 pm

    un singur lucru nu inteleg: cine-i urban heroe in toata povestea asta? si de fapt care-i povestea? si mai de fapt: care-i diferenta intre un tip care alege sa “spiritualizeze” in berceni si unu’ care o vrea in thailanda? altfel, fiecare-i liber sa-si duca viata unde vrea si sa cumpere ce produse vrea, fie ele motorizate sau nu. si sa gaseasca ce pretexte vrea pentru alegerile lui.

  49. Comentariu scris de Raritzu
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 4:29 pm

    Come on Mariuca, ce…. ti-e frate sneapanu’? Cam asa te porti ca tot sari sa-l aperi.

    Gandeste si tu cu capul putin. Faptele sint fapte… “ascult la ipod” haha. E frumos sa mergi inapoi la basics, dar bradutzu nu asta face. Personal mi se par cam indoielnice motivele si explicatiile lui. Ce face, vaneaza porci salbatici, pescuieste pentru supravietuire? Personal nu am nici timp si nici chef sa citesc blogul lui personal, am pierdut destul timp si asa citind pagina asta… poate ne luminezi tu cu ce face bradutzu pentru a renunta la consumer society. Hai sa fim obiectivi ;)

    A

  50. Comentariu scris de valer
    Publicat la data de 15.1.2010, ora 4:31 pm

    Intrebarea cu banii mi se pare cat se poate de justificata.

    Multi ar vrea sa-si bage picioarele in ea de munca de birou, dar nu-si permit. Iarasi multi ar vrea sa mai vada si altceva in afara de traseul apartament-serviciu plus Bulgaria/Ungaria o data pe an, dar tot nu-si permit.

    De aici nedumerirea: e vorba de o vacanta mai excentrica, de un an sabatic sau de reorientare profesionala?

Lasa un comentariu